Omiń nawigację

Badania i rozwój

Działalność firmy Renishaw jest poświęcona badaniom oraz wprowadzaniu innowacji.

Długoterminowe zobowiązanie: badania i rozwój zawsze znajdowały się w centrum naszej działalności. Corocznie inwestujemy od 14% do 18% przychodów w badania i rozwój w celu utrzymania pozycji lidera w różnych dziedzinie technologii.

Badania i rozwój — długoterminowe zobowiązanie

Przy corocznym inwestowaniu około 14% do 18% przychodów na badania i rozwój, aby utrzymać pozycję lidera w różnorodnych technologiach. Badania i rozwój zawsze znajdowały się dla Renishaw w centrum działalności. Jak mówi Sir David McMurtry, Prezes i Dyrektor Naczelny „Innowacje są w centrum wszystkiego, co robimy jako firma, od produktów jakie wytwarzamy, procesów wykorzystywanych do ich rozwoju i wytwarzania, jak i obsługi zapewnianej naszym klientom”.

Stosowanie mocnych stron w nowych sektorach

ramanowski mikroskop konfokalny inVia

Technologia spektroskopii ramanowskiej, która jest szeroko stosowana w tak różnych dziedzinach jak farmakologia, kryminalistyka, półprzewodniki i przemysł chemiczny, pomaga także obecnie rozwijać działalność Renishaw w sektorze systemów medycznych, gdzie wykorzystując powierzchniowo wzmocniony efekt Ramana (Surface-Enhanced Resonance Raman Scattering — SERRS) pracujemy nad rozwojem technologii analizy na poziomie śladowym do zastosowań naukowych. Jednakże było to możliwe tylko poprzez skuteczne połączenie dwóch różnych technologii, które powstały dzięki projektom badawczym na Uniwersytecie Strathclyde (SERRS) i Uniwersytecie Southampton (Klarite substrate).

Zaawansowana technika pomiarów współrzędnościowych

System pomiarowy REVO

Innym sukcesem handlowym Renishaw jest obecnie pięcioosiowa głowica pomiarowa REVO® przeznaczona do maszyn współrzędnościowych (CMM), której przyznano cztery międzynarodowe nagrody w dziedzinie innowacji.

Po dziesięciu latach prowadzenia badań, ważnym elementem są przetworniki optyczne, w której to dziedzinie Renishaw osiągnęło niezwykłe sukcesy współpracując z Uniwersytetem Heriot-Watt w zakresie produkcji elementów mikro-optyki.

Ale, jak wyjaśnia McFarland, „tak jak spektroskopia ramanowska, REVO jest kolejnym przykładem tego jak często źle oceniamy czas pomiędzy wstępną koncepcją a wprowadzeniem na rynek — dla firmy wszystko kręci się wokół pomyślnego wprowadzenia na rynek, co może zająć kolejne 5 lat od momentu zaprezentowania, zwłaszcza gdy jest to produkt przełomowy”. 

Długoterminowa wizja

Firma Renishaw jest przyzwyczajona do długoterminowych wizji w kwestii inżynierii i projektów naukowych, ale jako dyrektor działu projektowania Geoff McFarland stwierdza: „Niezbędna jest żarliwa wiara w wykonalność technologii oraz panowanie nad emocjami ponieważ okres czasu jaki mija pomiędzy opracowaniem technologii, a wprowadzeniem jej na rynek jest zazwyczaj niedoszacowywany”.

Dobrym tego przykładem jest nasza technologia spektroskopii ramanowskiej, wykorzystywana do analizy składu i struktury materiałów, która została pierwotnie opracowana przy współpracy Uniwersytetu w Leeds w latach 1980.

Przez długi czas mieliśmy trudności z przeniesieniem tej technologii z laboratorium na etap produkcji seryjnej, a następnie aby osiągnąć prawdziwy sukces handlowy.

Jakkolwiek wiara się opłaciła i kiedy w 2009 roku uderzyła nas recesja, był to nasz jedyny produkt, którego sprzedaż wciąż rosła.

Rola uniwersytetów

Częścią programów badawczo-rozwojowych jest bliska współpraca z uniwersytetami. Mamy ogromne doświadczenie w mechatronice jeżeli chodzi o główne grupy produktów i lubimy sami przeprowadzać badania, a następnie zwracamy się z prośbą o pomoc w dziedzinach poza naszą specjalizacją do innych organizacji.

Dlatego na przykład w ostatnich latach pracowaliśmy z Uniwersytetem w Bath nad badaniami materiałowymi i Uniwersytetem Brunel nad powłokami ochronnymi.

Geoff McFarland dodaje: „Obecnie pracujemy z wieloma uniwersytetami w Wielkiej Brytanii, współpracę z którymi budujemy od lat. Skupiamy się na uniwersytetach w Wielkiej Brytanii ponieważ uważamy że bezpośredni kontakt pozwala skupić się na przekształceniu badań w plan handlowy”.